THE GIANT - Release Event (deel 2)

Project

Expertise

  • (Event Management)
  • (Marketing)
  • (Creative)
  • (Campaign)

(Opdracht)

(Deel 2) In de evenementenbranche gaat alles gigantisch snel, letterlijk. Zo ook deze opdracht. Tussen het eerste telefoontje en het daadwerkelijke event zaten slechts 4 weken. De vraag: organiseer een zakelijk event voor de onthulling van ’s werelds grootste modulaire festivaltent – The Giant. Maar daar bleef het niet bij: ook de marketing, communicatie en persaanpak moesten worden opgezet.

Een fantastische opdracht waarin alles samenkwam: merk, publiek, media en beleving. Om dat goed te laten zien, is dit project opgedeeld in twee delen. Het eerste deel van deze case gaat over de campagne, content en media-aanpak rondom The Giant.
In dit tweede deel nemen we je mee in het event zelf.

Hoe breng je een tent van deze omvang tot leven?

Op 10 april verwelkomden we ruim 250 professionals uit de eventindustrie en 30 mediapartijen op een locatie waar een week later 21.000 mensen zouden staan te feesten. Vanwege de schaal van The Giant kozen we ervoor om een tent ín de tent te plaatsen. Juist door deze opstelling werd de enorme omvang van de constructie pas écht voelbaar.

Tijdens het event leidde een dagvoorzitter verschillende panels waarin de makers, bouwers en bedenkers achter deze reusachtige structuur hun verhaal vertelden. Aansluitend was er ruimte om te netwerken, met een borrel en bites, midden in de indrukwekkende ruimte van The Giant zelf.

Foto's: Jason Setzer
Video: NOT DONE BV.

Ready to upgrade your brand experience?

Hit us up!