The GIANT - Marketing (deel 1)
Expertise
- (Marketing)
- (Creative)
- (Campaign)
- (Event Management)
(Opdracht)
Hoe breng je een project van deze schaal op de juiste manier onder de aandacht? The Giant is ontwikkeld door BNL Tent Concept, al jarenlang een vaste speler in de festivalwereld. Deze nieuwe tent moest niet alleen opvallen door zijn omvang, maar juist ook door het verhaal erachter: modulair, flexibel én gebouwd voor de toekomst.
Visueel denken vanaf het begin
Daarom pakten we het vanaf het begin visueel aan. We lieten drie maquettes maken die het verhaal van de tent verbeelden. Deze mini-versies speelden een belangrijke rol in de brandvideo, de eventaankleding én de mediacampagne. Zo maakten we het verhaal tastbaar – in beeld en op locatie.
Contentcampagne
Tijdens de opbouwperiode filmden we continu mee om de schaal, snelheid en precisie van de bouw vast te leggen. Daaruit ontstond een serie contentvideo’s voor social, aangevuld met een krachtige brandvideo die het complete verhaal samenvatte.




Publiciteit & media
In samenwerking met This Is Live (de organisatie achter o.a. Paaspop) zetten we een gerichte mediastrategie op. Samen brachten we het verhaal van THE GIANT naar buiten en benaderden relevante media. En met succes: van regionale nieuwskanalen tot landelijke titels, iedereen schreef erover.
Samenwerking
Samen met BNL Tent Concept, This Is Live en een team van makers werkten we in korte tijd aan iets groots. Door snel te schakelen en elkaars kwaliteiten te benutten, ontstond een goed verhaal én een sterke uitvoering.


